4. mars 2013

Eksperiment

Etter å ha fundert lenge og vel så det klarte jeg endelig å somle meg til å prøve ut en ny variant cupcakes. Har du smakt tjukkmjølkspudding?! Ikke? Dette er en panacotta/pudding som er laget på tjukkmjølk fra Rørosmeieriet med multesuppe til. Dette smaker vanvittig godt, og dette er noe jeg anbefaler folk å smake på når de kommer til Røros. 
Derfor tenkte jeg hvorfor ikke lage en cupcakevariant? En egen Røroscupcake :)

Det jeg gjorde var å ta en grunnoppskrift på vaniljecupcake, utelate noe av det våte og tilsette tjukkmjølk istedet. Samt noen krydder som stjerneanis og kanel.
Til frostingen valgte jeg en vanlig smørkrem og tilsatte litt multesuppe i den. 
Som pynt kan man ha ferske multer eller lage multecoulis og dryppe over. 








De ble utrolig gode, trenger bare noen få justeringer så er vi der :)
Denne uken blir travel. Jeg og min arbeidspartner har ansvar for dekorering av forskjellige scener rundt om i Røros til vinterens store happening for musikkelskere her på fjellet. Vinterfestspillenes startskudd går av på torsdag morgen og da skal vi ha plassert ut 3000 tullipaner rundt om. Alt fra små til digre oppsatser, som alle skal snittes og settes i oasiser i forskjellige krukker og beholdere. Spennende!! :)

Ønsker alle en fin uke og spesielt mandag ;)

2 kommentarer:

  1. Hei Tina, skjønner at jeg må ta meg en tur til Røros snart med alle de fristelsen du legger ut på bloggen. Mmm, det ser jo bare nydelig ut og smaker sikkert like godt. Ha en fin uke og lykke til med tulipanene. Klem fra tante Brit.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk tante! Dere er hjertelig velkomne!!! :)
      Tulipanmaraton begynner idag kl 1800 ;) kommer til å drømme om tulipaner!!! Tihi :)

      Slett

Utrolig takknemlig for at du tar deg tid til å besøke bloggen min og legge igjen en tanke :)