16. desember 2012

Mat til minsten

Alt var så enkelt når minstemann bare fikk melk, maten var da perfekt temperert, han fikk spesiallaget mat til hvert måltid og mor slapp derfor å gjøre noe som helst på forhånd. Nå derimot skal maten lages, og helst fra bunnen av. Det er vel det beste man kan gjøre for den nye verdensborgeren sant?
Heldigvis var vi så heldige å arve Beabe babycooker etter Leons kusine. Dette er den mest praktiske maskinen jeg har vært borti.
 
 

Den damper maten og man hakker den opp i ønsket konsistens, samt bruker væsken etter dampingen til å blande i maten slik at man ikke mister alle viktige næringsstoffer man gjør ved vanlig koking. 
Idag har jeg laget pære- og eplepuré. Namnam! De små glassene har jeg tatt vare på etter å ha kjøpt pærepuré fra Nestlé før jeg begynte å lage egen, perfekt størrelse!
Denne maskinen kan man få kjøpt her.

Ha en fin 3. søndag i advent!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Utrolig takknemlig for at du tar deg tid til å besøke bloggen min og legge igjen en tanke :)